OGŁOSZENIE KONKURSU „USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO (EDYCJA 2020)”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił konkurs pod nazwą „Usuwanie odpadów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2020)” na realizację zadań w 2020 roku.
W związku z powyższym Gmina Sulęczyno zamierza przystąpić do konkursu, w ramach którego osoby zainteresowane usunięciem wyrobów azbestowych mogą uzyskać pomoc finansową w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest (m.in. eternit).
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Sulęczyno, pokój nr 3
w terminie do 10 CZERWCA 2020 roku.
Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać pod nr tel. 58 685 63 95.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej: www.wfos.gdansk.pl
Łączna kwota dofinansowania może wynieść :
- do 600 zł za tonę zdjętego odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
- do 300 zł za tonę odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
We wniosku należy podać powierzchnię płyt azbestowych jaka planowana jest do wymiany.
Do refundacji poniesionych kosztów konieczne będą następujące dokumenty:
- faktury za wykonaną usługę,
- dokumentacja fotograficzna obrazująca aktualny stan przed rozpoczęciem prac,
Wykonawca wybrany przez właściciela budynku ma obowiązek przedłożyć właścicielowi budynku, oraz Urzędowi Gminy następujące dokumenty:
przed przystąpieniem do prac:
- kopię dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest,
- dokument potwierdzający zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 ze zm.) – np. potwierdzenie nadania,
po wykonaniu prac:
- Protokół odbioru prac z usuwania wyrobów zawierających azbest,
- oryginały Kart przekazania odpadów na składowisko docelowe.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2020 roku, najpóźniej do dnia 30.11.2020r.
Uwaga!!! Zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego nie podlega dofinansowaniu.
Ważne terminy:
- do 10 czerwca 2020 r.- termin składania przez mieszkańców w Urzędzie Gminy Sulęczyno wniosków o dofinansowanie na likwidację azbestu;
- do 15 czerwca 2020 r. termin złożenia wniosku przez Gminę Sulęczyno do WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 27 lipca 2020 r. rozstrzygnięcie konkursu przez WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 31 lipca 2020r. WFOŚiGW w Gdańsku opublikuje wynik na swojej stronie internetowej;
- do 30 listopada 2020r. planowany termin wykonania demontażu i dostarczenia odpadów na składowisko.