Od września rusza realizacja programu grantowego o wartości 8.000 zł, który w całości finansuje Fundacja mBanku.
Program grantowy mPotęga "Z Einsteinem w przyszłość" jest skierowany do uczniów klasy VII, VIIIa i VIIIb.
Projekt „Z Einsteinem w przyszłość” trwa. Realizowane są zajęcia warsztatowe z tematów występujących na egzaminie ósmoklasisty. W projekcie biorą udział klasa VII i dwie klasy VIII.
Uczniowie utworzyli już zespoły, które zbierają banknoty Einsteiny za różne aktywności i wiedzę matematyczną. Nauczyciele przygotowują zajęcia warsztatowe z zagadnień występujących na egzaminie.
1. Zakupy, wydatki.
2. Potęgi pierwiastki.
3. Sześciany i prostopadłościany.
4. Twierdzenie Pitagorasa itp.
Wkrótce turniej wiedzy oraz spotkanie wykraczające poza program nauczania zatytułowane "Wokół Einsteina".
Informacje:
Po co ten projekt? - Cele jakie chcemy osiągnąć dzięki projektowi:
1. Poprawa wyników egzaminu ósmoklasisty!
2. Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży wiejskiej.
3. Stworzenie ciekawych, kreatywnych, motywujących i innowacyjnych zajęć nakierowanych na edukację matematyczną.
4. Zainteresowanie dzieci i młodzieży matematyką i wciągnięcie ich w aktywny proces wykorzystywania tej wiedzy, poprzez pokazanie praktycznych zastosowań matematyki.
GALERIA: http://zsmsciszewice.pl/projekt-mpotega-w-toku/img_20210908_142656/
SKRÓCONY OPIS DZIAŁAŃ PROGRAMU
„Z Einsteinem w przyszłość”
Myśląc o przyszłości naszych uczniów poszukujemy ciekawych inicjatyw, które pozwolą lepiej zrozumieć świat matematyki, zobaczyć jaka jest ciekawa i potrzebna w życiu codziennym.
Zależy nam na poprawie słabych wyników egzaminu ósmoklasisty.
Powstał Szkolny Klub ”Erka” mający na celu poprawę wyników egzaminu ósmoklasisty. W ramach klubu zostanie przeprowadzone 12 warsztatów po 2 h w tyg. z zakresu egzaminu, trzy warsztaty po 3h wykraczające poza program nauczania. Sześć spotkań zostanie przygotowanych w formie poznawczej a sześć w formie turnieju mającego na celu wykazanie się zdobytą wiedzą na zajęciach. Uczniowie utworzyli już zespoły, które zbierają banknoty Einsteiny za różne aktywności i wiedzę matematyczną.
Planujemy dwa podsumowania. Po trzech spotkaniach poznawczych i trzech turniejach nastąpi wręczenie nagród. Na następną turę zostaną utworzone inne zespoły. Planujemy też trzy spotkania wykraczające poza program:
1. Wokół Einsteina”.
2. Kino w szkole – projekcja filmu pt. „Człowiek, który poznał nieskończoność”. Robienie kanapek i popcornu.
3. Popołudnie z logiką. Pieczenie gofrów.
Skuteczność naszych działań sprawdzimy analizując próbny egzamin ósmoklasisty, który ma miejsce w grudniu.
Wszystkie działania zakończą się „Wieczorem z Einsteinem” podczas, którego odbędzie się turniej z nagrodami. Zespoły będą rywalizowały o puchar Einsteina. Uczestnicy i goście obejrzą sztukę pt. „Z Einsteinem w przyszłość”, przygotowaną przez uczestników Projektu. Na zakończenie wszyscy uczniowie pojadą na wyciekę edukacyjną do Torunia.