Wójt Gminy Sulęczyno
działając na podstawie art. 13 w związku z art. 11 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1057) oraz Uchwały Nr XLI/254/2021 Rady Gminy Sulęczyno z dnia 29 listopada 2021 roku w sprawie ustalenia Rocznego Programu Współpracy Gminy Sulęczyno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2022
ogłasza otwarty konkurs ofert na wykonanie zadania publicznych w 2022 r. przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.) w formie wsparcia na realizację zadań z zakresu:
1) nauki, edukacji, oświaty i wychowania, w którym przyjęto n/w działania priorytetowe:
a) wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, a także umiejętności kluczowych oraz postaw badawczych i twórczych,
b) aktywizacja więzi i animacja społeczna młodzieży i dorosłych wzmacniająca samorządowe oraz obywatelskie inicjatywy lokalne.
Na realizację zadań z zakresu nauki, edukacji, oświaty i wychowania w 2020 r. przeznaczono środki w wysokości 9.000,00 zł, w 2021 r. przeznaczono – 9.000,00 zł, przekazano – 5.700,00 zł
Przewidywana kwota na realizację w/w zadania w 2022 r. – 9.000,00 zł.
2) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji, w którym przyjęto n/w działania priorytetowe:
a) ochrona i promocja dóbr kultury i sztuki oraz języka kaszubskiego,
b) wspieranie przedsięwzięć obejmujących ochronę wartości lokalnego dziedzictwa kulturowego oraz aktywnych działań przyczyniających się do umocnienia tożsamości regionalnej, a także kształtowanie pozytywnego wizerunku regionu,
c) organizowanie imprez kulturalnych na terenie Gminy, mających na celu upowszechnienie kultury i podtrzymywanie tradycji regionu, promocję produktów regionalnych i tradycyjnych,
d) promocja zabytków archeologicznych występujących na terenie Gminy.
W 2020 r. na zadania z obszaru kultury, ochrony dóbr kultury i tradycji przeznaczono – 33.750,00 zł, przyznano 12 500,00 zł, w 2021 r. przeznaczono 26 000,00 zł - przekazano 17 200,00 zł.
Przewidywana kwota dotacji na realizację w/w zadania w 2022 roku – 33.750,00 zł.
3) upowszechniania kultury fizycznej i sportu, w którym przyjęto n/w działania priorytetowe:
a) upowszechnianie sportu i aktywnego stylu życia wśród mieszkańców Gminy.
Na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2020 r. przeznaczono organizacjom pozarządowym środki w wysokości 15.750,00 zł, przekazano 0,00 zł, w 2021 r. przeznaczono 10 000,00 zł, przekazano 0,00 zł.
Przewidywana kwota na realizację w/w zadania w 2022 roku – 15.750,00 zł.
4) bezpieczeństwa i porządku publicznego:
a) działania edukacyjne w zakresie ratownictwa i bezpieczeństwa publicznego,
b) działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego mieszkańcom gminy,
W 2020 r. na realizację zadań z powyższego zakresu przeznaczono 4.500,00 zł, przekazano – 0,00 zł, w 2021 roku przeznaczono 5 000,00 zł, przekazano 5 000,00 zł.
Przewidywana kwota na realizację w/w zadania w 2022 roku – 5.000,00 zł
I. Zasady przyznawania dotacji:
1. Dotacja może być przyznana oferentom, którzy spełniają wymogi określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) oraz złożą w terminie prawidłowo opracowaną ofertę.
2. Ofertę realizacji zadania publicznego należy sporządzić w formie papierowej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2020 poz. 2057) zwanego dalej „rozporządzeniem”, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
3. Wzór oferty można także odebrać w tut. Urzędzie w pokoju nr 13, pod poniższym artykułem znajduje się link do pobrnia pliku. Osobą upoważnioną do kontaktów z wnioskodawcami jest Sabina Itrych – inspektor ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, tel. 58 685-63-67.
4. Zlecenie realizacji zadań nastąpi w formie wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
5. Oferent może złożyć ofertę na zadanie, które mieści się w zakresie jego działalności statutowej pożytku publicznego.
6. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny wyłącznie w białych, pustych polach (zgodnie z instrukcjami umieszczonymi przy poszczególnych polach lub przypisach). W przypadku pól, które nie dotyczą danej oferty, należy wpisać „nie dotyczy”, lub przekreślić pole.
7. Oferent jest zobowiązany do wypełnienia punktu III.6 oferty „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego3)”.
8. Oferent jest zobowiązany do wskazania w ofercie, na który rodzaj zadania składa ofertę. W punkcie I.2 oferty „Rodzaj zadania publicznego1)” należy doprecyzować wpisując numer i literę zadania z niniejszego ogłoszenia konkursowego.
9. Oferent jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniej kadry, która ma kwalifikacje do realizacji zadania, na które składa ofertę. Kwalifikacje kadry należy opisać w pkt. IV.2 oferty.
10. Beneficjent może złożyć tylko jedną ofertę na realizację zadania w danym podpunkcie zakresu. W sytuacji złożenia więcej, niż jednej oferty w tym samym rodzaju zadania, żadna z ofert nie będzie podlegała ocenie formalnej i merytorycznej.
11. Dopuszcza się możliwość wyboru więcej niż jednego podmiotu do wykonania zadania.
12. Składając oświadczenia w końcowej części oferty należy skreślić niewłaściwe odpowiedzi i pozostawić prawidłowe.
13. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
14. Do oferty należy dołączyć:
1) w przypadku, gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym musi załączyć aktualny odpis z innego rejestru lub ewidencji potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (dla podmiotów kościelnych takim dokumentem jest zaświadczenie o osobowości prawnej oraz upoważnienie do reprezentowania podmiotu i zaciągania zobowiązań finansowych). Aktualny wyciąg z KRS lub inny dokument oznacza, że wszystkie zawarte w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym,
2) statut organizacji lub inny dokument potwierdzający prowadzenie odpłatnej działalności pożytku publicznego w zakresie, na jaki składają ofertę (oferenci deklarujący pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania) – zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
3) pełnomocnictwa do działania w imieniu podmiotu (w przypadku, gdy ofertę o dotację, lub potwierdzenie za zgodność z oryginałem dokumentu, podpisują osoby inne, niż umocowane do reprezentacji zgodnie z KRS/ewidencją/rejestrem),
4) oryginał umowy zawartej między organizacjami lub innymi uprawnionymi podmiotami – w przypadku złożenia oferty wspólnej – określającą, m.in. zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania (Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 składające ofertę wspólną ponoszą odpowiedzialność solidarną za zobowiązania, o których mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)
5) oferenci, którzy są w trakcie zmian statutowych powinni złożyć kopię uchwały o zmianie statutu wraz z kopią (pierwszej strony) wniosku o zmianę danych w KRS.
6) do wniosku można załączyć dodatkowe informacje, opinie, rekomendacje, itp.
W przypadku złożenia przez organizację ofert w więcej, niż jednym działaniu dopuszcza się możliwość złożenia jednego kompletu załączników.
Wszystkie kopie dokumentów załączonych do ofert winny być ważne i aktualne, poświadczone (na każdej stronie wraz z datą) przez osoby upoważnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu, ujawnione w wypisie z rejestru lub ewidencji (w przypadku braku pieczęci imiennych wymagane jest złożenie czytelnych podpisów).
15. Wysokość udzielonej dotacji z budżetu gminy dla danego zadania nie może przekroczyć 90 % całkowitych jego kosztów, przy czym udział środków finansowych musi stanowić minimum 1% wnioskowanej kwoty dotacji. Oznacza to, że oferent jest zobligowany wnieść minimum 1% finansowego wkładu do zadania liczonego w stosunku do wnioskowanej dotacji. Przez finansowy wkład do zadania należy rozumieć wszystkie środki finansowe będące w posiadaniu organizacji, tj. środki finansowe własne (np. ze składek członkowskich, darowizn), środki finansowe z innych źródeł publicznych (w szczególności dotacje z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego) pozostałe środki, np. z dotacji z innych organizacji pozarządowych. Pozostałą wartość wkładu własnego (9%) może stanowić wkład osobowy, czyli oszacowana wartość pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy zawartych w kosztorysie realizacji zadania liczonych po stawkach rynkowych za pracę danego rodzaju.
16.Koszty kwalifikowane to niezbędne, zaplanowane w budżecie oraz rozsądne koszty, związane wyłącznie bezpośrednio z realizacją zadania, poniesione przez Oferenta w trakcie trwania projektu.
17.Dotacje nie będą udzielane na: przedsięwzięcia, które są dofinansowywane z budżetu gminy, lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych; pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów; budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów, zakup wyposażenia i innych środków trwałych (nie wyklucza to projektów przewidujących zakup wyposażenia, jako realizacji głównego celu projektu);działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego; udzielania pomocy finansowej osobom fizycznym, podejmowanie działalności gospodarczej; działalność gospodarczą, polityczną i religijną, na realizację bieżących zadań statutowych podmiotu oraz na wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją zadania; na podatek VAT w sytuacji, kiedy oferent ma możliwość odzyskania podatku VAT; wydatki z dotacji związane z projektem, poniesione przez organizatora w okresie nieobowiązywania umowy; oferty złożone przez podmioty nie posiadające zarządu zdolnego do działań prawnych (tj. takiego, któremu zgodnie ze statutem upłynęła kadencja władz i nie wybrano nowego składu zarządu lub rezygnacji członków z pełnienia funkcji w zarządzie i nie dokonania uzupełnienia składu zarządu) nie będą rozpatrywane.
18.Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranych ofert i zawartej umowy z zachowaniem formy pisemnej według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
19.Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę. W przypadku zmniejszenia kosztorysu Oferent musi utrzymać procentowy udział dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego. W przypadku przyznania dotacji w kwocie mniejszej od wnioskowanej, Oferent jest zobowiązany do określenia, czy zmniejsza zakres rzeczowy realizacji zadania oraz do przedłożenia zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów i źródeł finansowania zadania, które stanowić będą podstawę do zawarcia umowy.
20. W przypadku otrzymania dotacji w pełnej wysokości, o jaką Oferent wnioskował, złożona oferta jest wiążąca bez możliwości zmniejszenia wkładu osobowego, wysokości finansowych środków własnych, środków z innych źródeł, w tym wpłat i opłat adresatów zadania publicznego, z wyjątkiem sytuacji, kiedy Oferent umieści informację (w części IV Kalkulacja przewidzianych kosztów realizacji zadania publicznego) o złożeniu wniosków o dofinansowanie do organów administracji publicznej lub innych jednostek sektora finansów publicznych, określając, że wniosek czeka na rozstrzygnięcie. W przypadku nieuzyskania dotacji lub nieuzyskania w pełnej wysokości, kiedy istnieje możliwość realizacji w ograniczonym zakresie (z zachowaniem minimalnej wartości wkładu własnego), Oferent może dokonać stosownych zmian w ofercie. W przypadku otrzymania dotacji w pełnej wysokości Oferent celem aktualizacji może jedynie przedstawić zaktualizowany harmonogram.
21. Wójt Gminy może odmówić oferentowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, oferent lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
22. Oferty niekompletne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Wszelkie naniesione w nich poprawki, pod rygorem nieważności, wymagają podpisu/podpisów osoby/osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta/oferentów. Oferta powinna być podpisana w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (podpis czytelny lub opatrzony pieczątką).
23. Składając oświadczenia w końcowej części oferty należy skreślić niewłaściwe odpowiedzi i pozostawić prawidłowe.
II. Terminy i warunki realizacji zadania:
1.Zadania można realizować w okresie 15 kwiecień 2022 r. do 15 grudnia 2022 r., przy czym wydatki ponoszone z dotacji nie wcześniej, niż od dnia podpisania umowy, w taki sposób, by w maksymalnym stopniu beneficjentami działań byli mieszkańcy Gminy Sulęczyno.
2.Minimum 10 % wszystkich kosztów przedsięwzięcia pokrytych zostanie przez oferenta ze środków innych, niż dotacja Gminy Sulęczyno. Do wkładu własnego oferenta zalicza się:
- wszystkie środki finansowe będące w posiadaniu organizacji pozarządowej w wys. min. 1 % wartości zadania (do wkładu własnego finansowego nie wlicza się świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania),
- wkład osobowy.
3.W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania wkład osobowy, czyli oszacowaną wartość pracy społecznej członków i wolontariuszy, to wycenę tej pracy należy dokonać w oparciu o obowiązujące stawki rynkowe za pracę danego rodzaju.
4.Po wybraniu oferty i podpisaniu umowy, w trakcie realizacji zadania Zleceniobiorca może dokonywać przesunięć między poszczególnymi pozycjami wydatków z dotacji określonymi w kosztorysie, w danej kategorii kosztów do 25% ich wartości. Przesunięcia w części dotyczącej dotacji przekraczające 25 % danego wydatku wymagają uzyskania pisemnej zgody Organizatora konkursu. W pozycjach dotyczących wynagrodzeń i honorariów jakiekolwiek zwiększenia uzasadnione realizacją zadania, powinny zostać pisemnie wyjaśnione i zaakceptowane przez Organizatora konkursu. Możliwe jest, w uzasadnionych realizacją zadania przypadkach, dodanie nowej pozycji wydatków poniesionych z dotacji, po uzyskaniu pisemnej zgody Organizatora konkursu. Naruszenie tego postanowienia, zostanie uznane za pobranie części dotacji w nadmiernej wysokości.
5.Dopuszcza się akceptację wydatkowania kosztów finansowanych z innych źródeł, niż dotacja Gminy Sulęczyno przed terminem zawarcia umowy, ale nie wcześniej niż
15 kwietnia 2022 r.
Nie będą kwalifikowane, poniesione przed terminem podpisania umowy z Gminą Sulęczyno lub po terminie zakończenia realizacji zadania określonym w umowie, koszty finansowane z dotacji Gminy Sulęczyno.
6.Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do stosowania ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781), w sytuacji gromadzenia danych osobowych związanych z konkursem.
7.Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawierana pomiędzy Gminą Sulęczyno, a wyłonionym w konkursie oferentem sporządzona według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
8.Oferent po zakończeniu realizacji zadania będzie zobowiązany do złożenia sprawozdania z realizacji zadania publicznego według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. 2018 r. poz. 2057) w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego.
9.Akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji będzie polegało na weryfikacji założonych w ofercie rezultatów i działań oferenta.
III. Termin i miejsce składania ofert:
1.Termin składania ofert upływa z dniem 18 marca 2022 r. o godz. 14.30.
2.Oferty należy składać do skrzynki podawczej znajdującej się przy drzwiach wejściowych do siedziby Urzędu Gminy w Sulęczynie, ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno, lub przesłać pocztą na w/w adres (decyduje data wpływu). Oferta, która wpłynie po terminie nie będzie rozpatrywana.
3.Oferty należy składać w zamkniętej kopercie. Koperta powinna być opisana następująco „Konkurs na dotację 2022”. Na kopercie powinna się również znaleźć nazwa podmiotu składającego ofertę.
IV. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
1.Oferty zostaną rozpatrzone w terminie 21 dni, licząc od terminu określonego dla ich złożenia.
2.Oceny złożonych ofert dokona powołana Zarządzeniem Wójta komisja konkursowa. Po analizie złożonych ofert komisja konkursowa przedłoży rekomendacje co do wyboru ofert Wójtowi Gminy Sulęczyno.
3.Oferty będą oceniane według następujących kryteriów (karta oceny ofert):
a) kryteria formalne,
b) kryteria merytoryczne.
Wzór karty oceny ofert z stosowaną punktacją w poszczególnych kryteriach przedstawia załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia o konkursie.
Wyniki konkursu zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń, na stronie internetowej www.suleczyno.biuletyn.netw zakładce Tablica Ogłoszeń UG/Ogłoszenia oraz www.suleczyno.pl/Aktualnościw terminie 7 dni od zakończenia postępowania konkursowego.
Organizator konkursu zastrzega sobie:
1)prawo do nierozdysponowania wszystkich środków przewidzianych w ogłoszeniu o konkursie,
2)przesunięcia terminu składania ofert,
3)przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu z uwagi na ogłoszony w Polsce stan epidemii i zmieniające się wytyczne oraz zalecenia związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
4) odwołania konkursu bez podania przyczyny w każdym czasie,
5)wyboru więcej niż jednej oferty, wyboru jednej oferty, lub żadnej z ofert,
V. Informacja dotycząca ochrony danych osobowych:
1.Dane osobowe:
1)Oferent w związku z przygotowaniem oferty realizacji zadania publicznego, która jest przedmiotem otwartego konkursu ofert zobowiązuje się do postępowania zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych).
-
Klauzula informacyjna:
-
Zgodnie z art. 13 RODO będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Gminę Sulęczyno.
-
Administratorem danych osobowych jest WÓJTGMINY SULĘCZYNO z siedzibą w Sulęczynie, ul. Kaszubska 26, adres e-mail: info@bip.suleczyno.pl, tel. 58 685 63 63
-
W Gminie Sulęczyno wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: ochrondadanych.ugsuleczyno@gmail.com
-
Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procedury otwartego konkursu ofert;
-
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.).
-
Podanie danych osobowych jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu konkursowym.
-
W przypadku, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, osoba, której dane dotyczą, ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie,
-
Odbiorcą danych osobowych mogą być osoby lub podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych, którym będzie udostępniona dokumentacja niniejszego postępowania konkursowego;
-
Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
-
administrator nie wykorzystuje systemów służących do automatycznego podejmowania decyzji ani nie profiluje osób w rozumieniu art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
-
Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. d, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
-
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, zgodnie z zasadami określonymi w RODO;
-
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym procedura niniejszego konkursu zostanie wykonana, chyba, że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inne wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
-
Wniesienie żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych może skutkować nierozpatrzeniem oferty;
-
Oferent jest zobowiązany poinformować osoby, których dane udostępnia o treści niniejszego rozdziału.
-
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
-
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Sulęczyno, 2022-02-24
Załączniki: