OGŁOSZENIE KONKURSU „USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY SULĘCZYNO (EDYCJA 2021)”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił konkurs pod nazwą „Usuwanie odpadów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2021)” na realizację zadań w 2021 roku.
W związku z powyższym Gmina Sulęczyno zamierza przystąpić do konkursu, w ramach którego osoby zainteresowane usunięciem wyrobów azbestowych mogą uzyskać pomoc finansową w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest (m.in. eternit).
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Sulęczyno, pokój nr 3 w terminie do 20 maja 2021 roku.
W celu aktualziacji inwentarzyacji azbestu na terenie Gminy Sulęzyno wraz z wnioskiem nalezy złożyć informację o wyrobach zawierających azbest oraz ocenę stanu wyrobów zawierających azbest.
Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać pod nr tel. 58 685 63 95.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej: www.wfos.gdansk.pl
Łączna kwota dofinansowania może wynieść :
- do 600 zł za tonę zdjętego odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
- do 300 zł za tonę odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
We wniosku należy podać powierzchnię płyt azbestowych jaka planowana jest do wymiany.
Do refundacji poniesionych kosztów konieczne będą następujące dokumenty:
- faktury za wykonaną usługę,
- dokumentacja fotograficzna obrazująca aktualny stan przed rozpoczęciem prac,
Wykonawca wybrany przez właściciela budynku ma obowiązek przedłożyć właścicielowi budynku, oraz Urzędowi Gminy następujące dokumenty:
przed przystąpieniem do prac:
- kopię dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest,
- dokument potwierdzający zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 ze zm.) – np. potwierdzenie nadania,
po wykonaniu prac:
- Protokół odbioru prac z usuwania wyrobów zawierających azbest,
- oryginały Kart przekazania odpadów na składowisko docelowe.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2021roku, najpóźniej do dnia 30.11.2021r.
Uwaga!!! Zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego nie podlega dofinansowaniu.
Ważne terminy:
- do 20 maja 2021 r.- termin składania przez mieszkańców w Urzędzie Gminy Sulęczyno wniosków o dofinansowanie na likwidację azbestu;
- do 26 maja 2021 r. termin złożenia wniosku przez Gminę Sulęczyno do WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 23 lipca 2021 r. rozstrzygnięcie konkursu przez WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 30 lipca 2021r. WFOŚiGW w Gdańsku opublikuje wynik na swojej stronie internetowej;
- do 30 listopada 2021r. planowany termin wykonania demontażu i dostarczenia odpadów na składowisko.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2021 i/albo w 2022 roku, pod warunkiem że zadanie nie zostało zakończone przed dniem 29 marca 2021 r