Informacja o naborze kandydatów do świadczenia usług opieki wytchnieniowej
OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW DO ŚWIADCZENIA USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ W RAMACH REALIZOWANEGO RESORTOWEGO PROGRAMU MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” – EDYCJA 2022
Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulęczynie poszukuje do pracy asystentów osób niepełnosprawnych lub opiekunów posiadających odpowiednie kwalifikacje do świadczenia tzw. opieki wytchnieniowej dla członków rodzin i opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym oraz osób sprawujących opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Cele Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także nad osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Charakter umowy: umowa zlecenie do grudnia 2022 roku.
Wymagania niezbędne:
1) osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej;
2) osoby posiadające, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym.
Udzielane wsparcie odbywać się będzie w miejscu zamieszkania osób zakwalifikowanych do udziału w programie na terenie gminy Sulęczyno.
Pożądane cechy i kompetencje osoby świadczącej usługę opieki wytchnieniowej:
1. umiejętność skutecznego komunikowania się z osobą niepełnosprawną;
2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
3. empatia;
4. umiejętność organizacji pracy z osobą niepełnosprawną;
5. odporność na sytuacje stresowe;
6. znajomość topografii Gminy Sulęczyno.
Wymagane dokumenty:
1. CV,
2. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły),
3. druk kwestionariusza osoby ubiegającej się o pracę (załącznik nr 1),
4. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (załącznik nr 2),
5. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji (załącznik nr 3),
6. dokument potwierdzający min. 12 miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
7. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Informacje w sprawie programu można uzyskać pod numerem telefonu: 58 684 32 31
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulęczynie ul. Kaszubska 26, 83-320 Sulęczyno lub listownie na w/w adres w terminie do 21 lutego 2022 r. Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty osób, które nie zakwalifikowały się nie będą odsyłane.
Załączniki:
1. Kwestionariusz osobowy
2. Oświadczenie o niekaralności
3. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
P.o. Kierownika Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Sulęczynie
Justyna Cichosz