Nadleśnictwo Lipusz informuje, że właściciele lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, którzy nie skorzystali z środków związanych z funduszem lesnym na łagodzenie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego oraz zagrożenia pożarowego od zdewastowanych lasów a są nimi zainteresowani ich uzyskaniem są zobowiązani do zgłoszenia wykonania decyzji Starosty wydanej w powyższej sprawie do dnia 30 października 2021 roku.
Złożenie zgłoszenia po upływie ww. terminu nie gwarantuje uzyskania przez właścicieli lasów zwrotu kosztów za ich uporządkowanie.
Ponadto Nadleśnictwo Lipusz wskazuje, że zgodnie z art. 13 pkt 1 ppkt 2 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach "Właściciele lasów są zobowiązani do trwałego utrzymywania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania, a w szczególnosci do ponownego wprowadzania roślinności leśnej (upraw leśnych) w lasach w okresie do 5 lat od usunięcia drzewostanu..".
Treść pełnej informacji znajduje się w załączniku.