Nazwa zadania:
„Usuwanie materiałów zawierających azbest z terenu gminy Sulęczyno - edycja 2022 – 2023”
W roku 2023 Gmina Sulęczyno uzyskała dofinansowanie z Programu Priorytetowego: Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest.
Dofinansowanie w formie dotacji pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej w Gdańsku i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 16.809,00 zł, zgodnie z umową nr WFOŚ/D/III-37/2220/2023/AZBEST-2022. Wartość kosztu kwalifikowanego zadania wynosi: 16.809,00 zł.
W roku 2022 i 2023 do Urzędu Gminy w Sulęczynie zgłosili się mieszkańcy Gminy Sulęczyno zamierzający dokonać utylizacji wyrobów zawierających azbest w bieżącym roku – zadanie obejmowało wykonanie prac związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych oraz z transportem i unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest.
Zrealizowany zakres zadania obejmował:
- 4 budynki posiadające pokrycie dachowe z płyt falistych azbestowo – cementowych z których poprzez demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest;
- 5 miejsc, gdzie znajdowały się zmagazynowane materiały zawierające azbest, poprzez jego transport i utylizację.
Wszystkie nieruchomości znajdują się na terenie gminy Sulęczyno. W związku z brakiem Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska wsparcie z ramienia gminy jest niemożliwe jedyną pomocą dla osób fizycznych, które wyraziły wolę utylizacji azbestu są środki pozyskane w naborze ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach naboru pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego” (edycja 2022).
W ramach realizacji zadania osiągnięto efekt ekologiczny poprzez unieszkodliwienie 33,119 Mg odpadów zawierających azbest, które uzyskano z 9 inwestycji. Przyznane środki pokryły część kosztów związanych z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest.
Więcej informacji o dofinansowaniu na: